7 maj 2012

stort problem

Fick svar från labben, blodprov och sånt helt bra. Får fortsätta leva med min hosta!!

Men nu till mitt stora problem, var till mommo och moffa igår, läste vasabladet och de hade reklam att de gör gratis ögonoperations undersökningar. Och nu är jag sådär skall jag ringa eller inte. Det stog inte att hur länge de har detta erbjudande ikraf. Om  man tänker sparar man 260 € el. själva för undersökningen kostar så mycket utan fpa kort. Sen ersätter fpa också lite. Men endå 260 euro rabatt om jag ringer nu. Operationen sedan kostar 3090 men det går pengar på linser och glasögon nu också. Mamma är supernöjd med sin operation, en arbetskollega är jätte nöjd med sin operation. MAN KAN INTE BLI BLIND vilket jag var rädd för. Och tänk kännslan att kunna se på morgonen då man vaknar, kan se på tv utan att linserna tårkar och börjar klia. Man kan simma å bada bastu utan att en lins trillar ut. Man kan gnugga ögonen. Man behöver inte tänka på att köpa nya linser så att man säkert har då den gamla förpackningen tar slut. Man behöver inte heller komma ihåg att packa ner linser om man skall bort över natten el på semester.  Oj oj. Men endå är jag lite lite närvös men jag vet inte för vad. Tänk vad härligt det skulle va. Problem två blir att kim tycker att jag passar i glasögon men jag trivs själv bättre utan. Skönar att vara utan brillor och använda linser.

Nåja har åtminståne tvättat vårt sängöverkast. Har det ute och tårkar. En till maskin är igång med sängkläder. :) Sen har jag tagit mej i kragen å ringt pohjolafösäkring för att boka tid att tala fösäkringar. Så det skall vi göra på onsdag. Så får vi någon användning av våra Bonuspoäng å sånt :)

Nu funderar jag på att föra bilen till mamma och ta en promenad hem. Sen kommer vell älskling hem om en stund också :)

2009

2010

2011


2012


Oj oj skulle behöva ta mej i kragen och fixa en fotobok med mexico bilder + att jag skulle behöva mejla bilderna till maxmo paret. Vet faktist inte varför jag är så trög, el jo kasnke, för att det finns lite mer en tusen bilder och årka välja ut de "bästa"!



Nu vill jag också ha semester!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar