29 maj 2012

Skogen

Idag efter jobbet slappade vi en liten stund i solen. Sen drog vi ut på promenad. Råkade träffa grannen vid en skogskant som berättade för oss en ny väg. Man skulle gå längs en skogs stig (och oh vad jag tycker om skogen) och sedan kom man till Vasa skidspår. Och oj vad fort man var där. Och jag fick sån lust att springa/jogga runt där, men det får vi ta och göra då jag är frisk och andra kläder! Vi promenerade till start linjen och påvägen dit hittade vi ett "gym" som vi testade och en lekpark och det konstiga och roliga är ju att det är ju så nära oss och vi har inte vetat om det på det sättet :) men det kommer snart att bli andra bullar har jag på känn. Och oj vad jag har börjar sakna att fara på gym. Men min hostmedicin tror jag hjälper så kanske snart man kan börja ta i lite igen. Efter promenaden fixade jag en lchf paj, diskade och fixade köket undertiden den var i ugnen. Sen slät vi bort lakanen ur sängen och började tårka damm. Fixade sommar rent i öppnas spisen också. Sen for Kim på sin efterlängtade fotbollsträning. Och jag dammsög och tvättade golven. Mamma kom upp på en bit paj och färgade mitt hår. Sen blev det duschen och Gud vad hår jag löste. Undrar om det är för att håret börjar bli långt eller kan det vara färgen? Sen kom Kim hem och var hel död, åtminstone nästan men roligt hade det tydligen varit och de hade bara spelat mot varandra under hela "träningen" med en 5 min dricka paus sa han. Sen har vi ren bäddar sängen och det är dags att gå och sova. Men kan ännu inte förstå varifrån all min energi kom idag då jag varit så trött de senaste dagarna/veckorna! Gonatt
Nu då lite bilder från idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar