8 januari 2013

Skida och skotta

Efter jobbet bakade jag ett nytt mandelbröd! For och skida me tea, 10,4km. Då jag kom hem hade jag så mycket energi kvar så jag började skotta snö på gården. Och tamme tusan mina armar kommer va sjuk imorgon. Rörelsen då man skuttar upp snö och rycker tillbaka, aj sakutin va he tar på! Nåja efter en stund var vi fyra stycken som skottade :)

Och sen har vi haft bilen på service idag, blir intressant att se vad slutliga summan kommer ligga på :o här är Kims en uträkning på vad allt kommer kosta. ( och det jobbiga är ju att det är många olika saker några viktiga & några oviktiga, tror vi skippar de oviktiga å fixar det nödvändiga)

Och nu kan jag ju då säga vad hemligheten var eftersom de berättat åt sina föräldrar :) Min vän Sarita och hennes Teemu skall gifta sej i sommar <3





2 kommentarer: