4 mars 2012

Härlig dag

Vaknade tidigt ida :) började laga zucchini-maletköttlåda så den skulle få dra sig till lunch. Sen åt jag frukost och for till mamma på morgonkaffe. Sen skickade Tea och fråga om vi skulle fara till kala jannes el skatan, veta int alls vad hon menade med skatan men det visade sig vara Kim och doms villa :) så jag och mamma for och handlade korv och potatissallad. Sen då vi provsmakat min låda med mamma for jag och Kim iväg mot södravallgrund. Var ju så fint att köra idag igen. På villan fick vi grillkorv då vi kom dit, smakar konstigt nog alltid gott då man är på villor. Sen for vi ut på isen. Prövade köra skoter helt själv för första gången i mitt liv, var super rolit. Sen satt jag även på med Tea. Sen skulle teas kim dra pulka efter skotern, va ju också skoj tills vi for på ett skit ställe och snöre ti pulkan lossna å jag lämna fast i ytvattne och han nästan bli rädd att sjunka genom isen. Som tur han Kims mamma säga att hon plumsat genom med foten redan idag så jag var beredd på att det kunde hända. Om ni inte fösto så först e de tjock is sen vatten och sen skit is på så det var skit isen jag for igenom lite! Sen tog också jag och Kim en vända i en skog han körde ut till en väg och jag tillbaka till villan, och det första han sa då vi steg av skotern var att vi också skulle behöva ha en! Sen var det dags att åka hem, vi kom hem med korven och potatissalladen så får se om det blir att ta fram grillen nån dag, nåja hemma lämnade vi i soffan och kollade en film. Och nu kollar jag Wallander :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar