7 mars 2012

Arg på hvc

Idag då jag vaknade och skulle kolla på klockan så så jag knappt nånting, kände att nånting irriterade i ögat. Steg upp, gick till wc och kollade, TADAA rött öga. Tänkte bara fan säg int bara ja får ögoninflammation igen. Blev inte bättre på jobbet heller så for till hvc akuten då jag slutade. Förklarade att troligen håller ja på och fö en ny inflammation och att jag just haft en, att kan ingen bara kolla snabbt och skriva ut ett recept så jag får medicin. Och sen nämnde jag också att det rivit till i v.örat som också just haft en inflammation i. Men sini nä! Int kan di ju jör nå här på hvc int, de som fått sin väntetid 12.45 sitter ännu i kö (då jag kom satt tre st som skulle in) jå just så tänkt ja bara fö mej själv. Sen sjabla vi nu en stund men fick inget vettigt svar. Sen sa ja att vi ska ti Åland imorgon så ja sko no behöv nånting mot e, tycker on bara ja jag sir no att nånting ere ju no me ditt öga! Då tänkt ja no fan gör nånting då elä säg att ja ska sitt å vänt fast e kan ta en stund. Vet ni vad hon gör, "skickar" mej till dammbrunnen, ja tänkt no va e nu satan att här e ja korsholmare och klo e int ens 16 och nu skickas ja igen dit (blev dit skickad en gång tidigare och fick köa flera timmar, troligen för att jag talade svenska kändes det som och var en korsholmare) går ut och ringer mamma och är förbannad på hvc:s system. nåja ja tänkt att ja far å sir hu lång kö e vi dammbrunnen, kl var typ 15.30 då jag stampar in vid dammbrunnen. Jag förklarar på nytt och lägger mitt kela kort i maskinen som läser av, jasså du e korsholmare, du skall till korsholms hvc, ja bara jo ja vet att ja va dit men di skicka mej hit! Vi tar int emot korsholmare före kl 16 då bränd ja no proppan. Vaför kona int di säg he här på hvc då??? Nå ja for hem å då ringer telefon, jo mamma. Hon hadd blivi så arg så hon ringt till nån högre på hvc som i sin tur blivit så arg och ringt vidare så nu får ja ett recept skickat ti Apoteket och jag kan åka lugnt till Åland och inte behöva tänka på att tänk om jag smittar lille Hugo el någon annan. Ifall det råkar vara en inflammation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar