13 april 2014

Städ dag

Efter promenaden med Caddi blev det riktigt pulla kahvit me bullalängd! 

Sen låg vi och degade superlänge. Hux flux blev det att packa väskan och åka till köklot! Sällskapet var Caddi, Palle och atte! Badade bastu, to årets första dopp och grilla korv! 


Super mysit att vara på en villa då det var regnväder ute! 

Idag söndag har jag haft värdens storstädning! Förutom vanlig städning så har jag flyttat om till "terass sesongen"! Fixat ny matta av mamma, hängde upp lite nya gadiner och nu känns allt ljusare och bättre i vardagsrummet :) tvättade tillome lite fönster, renbäddat, sorterat lite på vinden, kastat, flyttat lite lampor och lite allt möjligt små fix. Och mera finns det att göra. Tack och lov fick jag hjälp av mamma! Annars skulle jag säkert hålla på ännu. 


Så nöjd så nöjd! Och första gången sido fönstret har en gardin, vilken skillnad! 

Tea och Nelson kom också på besök

Och nystädat kök!

Fixade mug Cake och kaffe som avslutning på denna städdag!

Nu sängen! Väntar på att få se, the girl with the dragon tattoo! (Igen)

Sen ser jag verkligen fram emot kommande jobb vecka! Caddi och Irre skall jobba på min avdelning och sen är det ju bara en fyra dagars vecka :D 

OBS! Börjar få så spunk på mina mörka möbler så skulle kunna sälja bort dem genast till vem som helst! Bara att köpa bort allt :) tillomed soffan skulle vara kul att köpa ny :) nu vill jag ha ljust!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar