22 december 2012

Julgodis

Efter gymmet var vi till prisma för att handla. Allting var ju typ slut? jag skulle göra eget julgodis hade jag tänkt och till det behövde jag choklad (fick lov att ta 3 olika plattor för allt var slut. 2 dumlepåsar skulle vi behövt, fick köpa i lösvikt (men det var billigare) sen skulle det vara minimarshmallows men de hade bara några stora påsar kvar! Och salta nötter hittade vi utan problem och pistasche nötter skippade jag.

Detta recept fick jag lust att göra efter jag sett på Nyhetsmorgon idag. Skickade efter recept av Kims kompis på Åland, hon är en super duktig hobby bagare :)

Rocky road
600g choklad
2 påsar dumle
2 nävar minimarshmallows
3dl salta nötter
1dl pistasche nötter

Smält chokladen och ha sedan i alla ingredienser. Bred ut på ett bakplåtspapper ca 3cm tjockt. lägg in i kylen och låt stelna. Skär sedan i passliga bitar och njut :)

Jag skippade pistasche nötterna och hade i 1 dl mera salta nötter.

Och Emma blandar smeten utan nötter och då använder hon bara 400g choklad! ifall någon är allergisk mot nötter :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar