23 december 2012

Jul doft i köket

Kim tar tupplur för att orka med Bingolotto ikväll och jag har bakat och fixat :) min ålänning måste få köttbullar på julafton så sådana har jag fixat åt honom <3 sen skulle jag pröva ett nytt recept pepparkaksdeg man kavlar ut, sprider ut mögelost och rullar till en korv och in i ugnen. Vet int om jag gjorde något fel för mina blev platta stickor som inte ser så goda ut :D skall pröva ikväll till Bingolotto. Sen visste jag inte att det var 1kg pepparkaksdeg jag hade så det blev även grisar på löpande band :) (ett tips för den som kavlar på pakplåtspapper -> sätt ett vått papper under så åker inte bakplåtspappret runt på bänken) även de första som jag själv bakat hemma. och så förstås har jag skärt upp Rocky road ;) slog in två paket ett till pappa och ett till mamma. Om en stund kommer Tea och kim efter oss och då skall vi till pappa och önska honom god jul <3

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar