18 februari 2014

födelsedag

I lördas fick det bli aamulenkki på finsk mark! Saknade lite lanzarotes "torra" vägar men skönt med vår kalla friska luft! Sen blev det att åka och handla! Skulle baka tårta och min hjärna var ännu på semester! Känndest mer som att jag gick och yrade då jag int gjort nån handelslista! Men fick nog köpt det jag behövde! På dagen fick jag besök av pappa maikku å syrran, käkade kykling!
Och sen fick de kladdkaka å kaffe till efterrätt! Bakade en tårtbotten också till söndagens fest! 

Och på kvällen kom härliga brudar hit på lite fest, käkade kyklingsallad och drack vin (Y) och hade sköj!
Blev lite rajtan tajtan till stan och sky :o blev nog en helt toppen kväll :)

På söndagen skulle man vara i skick för att fira med resten av släkten! Kl 15 aktiverade jag mej och fixade min tårta 

Tykte den såg så smarrig ut (inte så snygg) så jag åt själv av den, födelsedagen till ära och god var den!


Fick tulpaner!

Och några kort!

På kvällen kom Sarita ännu hit på tårtrester och skvaller! Perfekt avslut på denna helj och semester! 

Måndag
Och oj vad tungt det var att stiga upp då klockan ringde! Men kul att träffa jobb polarna och kidsen, känslan att man varit saknad kom åtminstone :) fick ett födelsedagskort av en unge :)
Och hela avdelningen har sjungit och skickat mej en film som jag ännu int har fått upp! Har heller inte fått se den på jobbet, får påminna dem imorgon :)

Efter jobbet blev det en PN och sen gymmet med emmi! Spinning!! Nu kör vi igång pånytt efter vårt resande ;) blev kanske lite vel taggade så vi anmälde oss till ett springlopp i vår också! Sen hoppas jag det blir midnattsloppet i Stockholm i slutet av sommaren! 

Likaså idag tisdag har vi gymmat blev zumba och bodypump! Känns i armarna efter lång paus! Yes! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar