6 januari 2014

Mitt 2:a halvmarathon

Alltså fy tusan jag började må dåligt!!! Men lite bättre är det nu.
Men det hela började med att jag blev arg på min bil som inte startade så jag skulle ut å avreagera mej lite! Började springa och hade tänkt mej en ca 7km runda. Men det gick så bra så jag bara fortsatte! Då jag kom till 13km tänkte jag okej ja ändrar min rutt, 8km till och jag har sprungit mitt andra halvmarathon! Okej vi kör! Och så blev det. Men fy fan de 8 sista km jag viste inte om jag skulle klara det! Så törstig så ja sko ha kona drick vatten ur en vattenpöl :'( :D en röst sa åt mej du orkar, du klarar detta! En annan sa du dör krapula törst döden! Ja höll nästan på ti ge upp för att ja frös svett döden också då det blåste! Men vinnarskallen tog över och hem kom jag! höll på och svimmade då jag kom innanför dörren, gick fan in åt en vägg (typ samma känsla då du kommer hem från en lyckad krogrunda, haha) och Gud vad vatten jag drack!! Å käkade salta nötter som första hjälp! Illamående från hell, huvudvärk och trött som fan blev resultatet efter en lyckad runda! Fick i mej lite mat och nu börjar det lätta. Ligger redan i sängen och vet att jag somnar direkt jag lägger fast ögonen! Så en positiv sak med denna runda är att jag blev jätte trött och kommer somna i tid då jag hade stress över att vakna i tid imorgon då jag börjar 7.10! 

Men det bästa av allt, detta blev mitt andra helt oplanerade halvmarathon och en förbättrad tid på 26 minuter :) 

6 januari 2h40min

8 maj 3h6min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar