8 maj 2013

Vihuu

Efter jobbet hade jag sådan beslutsångest så hohho! Skulle behöva handla, ville ut på länk och på dagen hade det kommit ett sånt här trevligt mejl,

Hej,
Jens-Olof ställer till med beachvolley, pizzabak och hockey-studio ikväll vid uf med start från 6-7-tiden. Frivilligt att delta, ta med pizzaingredienser!

Hur roligt skulle inte detta varit??

Nå jag tänkte att jag skall jobba imorgon och jag vill ju så hemst gärna ut och springa lite så jag skippar carpella! Man vet ju hur sånt oftast kan sluta!

Och sen var det svårt att välja ta cykeln till butiken el först en spring runda och sen handla? Nå jag valde kort spring runda! Den blev ju allt annat en kort. Har i min fantasi funderat ut olika rundor och nu på sista tiden (sedan heljen då det var halvmaraton i helsingfors :D) undrat om jag nån gång skulle orka med ett halvmaraton? Nå så vackert väder som det var idag och jag var på toppen humör så for jag iväg med min lilla vattenflaska (rymmer int ens 1dl) och musik i öronen!

Först var tanken att ta samma runda som jag och emmi gjorde i måndast men nja jag ville utmana mej själva! Och jag är så glad att jag gjorde det för jag joggade böle-gerby-singsby-karperö-smedsby-böle!! :) 21km! (blev smått arg då jag kom ti hvc och såg att jag behöver åtminstone 3,5 km till för att få 21, arg arg arg fick lov att springa runt i smedsby lite och jag började få sjukt ovanför knä) Men hem kom jag med huvudvärk (vätskebrist tror jag) och så det bästa, fick bekräftat att jag klarar av ett halvmaraton :D (fast det tar sin tid ) hehe

Nå klockan hadd ju blivi så myki så int han ja ju å handel! Fick gå ner på lite grillkorv och hockey till mamma! Men nu sova så jag orkar upp till jobbet imorgon :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar