30 augusti 2012

Plankan

I söndas? i Nyhetsmorgon talade de om plankan och om magmuskelövningar. Nåja plankan lär var bäst och man skulle göra den 3 gånger per dag och 1 minut. Man skulle också märka reslutat om två veckor! Så berättade jag om detta till mina jobba kompisar, så nu skall vi köra plankan från och med måndag, en gång på morgonen hemma, en gång då kidsen sover och allt är städat och klart och en tredje gång hemma på kvällen. Alla gånger en minut! (=3*1) Igår då blev vi lite för ivriga och prövade olika övningar så idag ropar mina magmuskler! Men endå körde jag en minut igår kväll och en minut idag morse och så skippade vi det på jobbet (skulle ju börja först på måndag) och så två gånger nu ikväll. Aj aj aj! Men ändå jäkligt kul att pina magen lite :)
Såder annars idag så efter jobbet hade Kim maten klar. For till lasi's shop och shoppade lite till Kim. Sen var jag och Emmi på lite talko, vi hade hoppats på matlagning, men då vi kom dit så var köket fullt så nej tack. Satt istället och planerade lördagen och sånt. Nu blir det bara slöa framför tvn, kollar finlands bigbrother (har lovat mej själv att inte bli beroende, för det var jag och enmi för några år sedan och man blev arg då man missade ett avsnitt och herre giud det kommer ju varje dag !) och sen sova. Skönt med fredag imorgon fast jag har fullt upp i heljen, imorgon blir det vell lite mera talko, lördag är det fest och på söndag skall jag jobba några timmar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar